Hvorfor investere i CRM - CRM System - CRM Værdi - Integration til CRM - Rådgivning om Salesforce CRMHvorfor investere i et CRM system?

Forestil dig ikke at have overblik over al kommunikation, kampagner, møder, tilbud, salg, faktura, leverancer, reklamationer og loyalitet for hver af jeres kunder i et CRM system - i et skærmbillede. Forestil dig ikke at have styr på hvilke kunder der faktisk generer overskud og hvilke der ikke gør!

Det lette svar for dig er: Der er penge i et giodt CRM system – mange penge:

• Top 20% af kunderne genererer 80% af overskuddet
• De nederste 30% af kunderne giver et underskud, der udligner halvdelen af overskuddet, de 20% genererer
• 80% af kundebudgettet investeres i kunder, der kun giver 20% af overskuddet
• Øges kundeloyaliteten med 1%, reduceres omkostningerne med 15%
• Mister du 10% af de mest lønsomme kunder, falder din return on expenses fra 10% til 2%
• 1% mere tilfredshed giver 11% return on investment
• Tilfredse kunder er loyale kunder
• 5% forbedret kundeholdbarhed = 80–90% højere livstidskundeværdi (typiske forhold i danske virksomheder)

Så det handler om at finde de gode kunder og forkæle dem – og få de dårlige kunder til at forsvinde, eller i det mindste få dem opad i hierarkiet. 

Ovenstående fakta passer på 90% af alle danske virksomheder. Vi skaber CRM værdi gennem forandringer og gennemtænkte løsninger.

af Finn Harreby Jepsen

Læs mere om Salesforce CRMHvad er Salesforce CRM og om Salesforce CRM konsulenter.